, ,

Öğrenim Teknikleri

Ülkemizde bir yabancı dili öğrenmek, bir başka dili daha konuşuyorum diyebilmek maalesef pek çok kişi için mümkün olmuyor. Dil öğrenimi ile ilgili araştırma yaptığınızda karşınıza hep öğretim teknikleri çıkıyor, peki ama öğrenimin bir ya da birden fazla yolu var mı? Öğrenme süreci kısaltılabilir mi? Öğrenim kişiye göre değişkenlik gösterir mi yada herkes aynı şekilde mi öğrenir? Bu tür belki de yüzlerce soru geçer öğrenme sürecinde sorun yaşayan öğrenicinin zihninden. Bu yazımızda öğretmenden çok öğreniciye yardımcı olmaya çalışacağız. Zira düşüncemiz, öğrenim sürecinin başarı ile tamamlanmasında en önemli etmen kişinin nasıl öğreneceğini bilebilmesi, kendisini tanımasıdır.

 

Yetişkinlerde dil öğrenimi

Beklide bu konuda en çok zorlanan grup yetişkinlerdir. Bunun en önemli sebebi zaman sorunlarıdır. Kişilerin iş ve özel yaşamları şekillenmiştir ve boş zamanları çok az ya da hiç yoktur. Peki bu bireyler dil öğrenemez mi? Elbette ki öğrenebilirler ama ‘ Time Management ‘ dediğimiz olgu çok önemlidir. ‘Kişinin zamanını doğru planlaması’ şeklinde özetlenebilir bu olgu. Aslında yaşamınızı incelediğinizde farkında olmadığınız bazı boş zamanlarınız mevcut; işe gidip gelirken- vasıta beklerken- hatta televizyon seyrederken reklam arası gibi. Öncelikle bu zamanları farkına varmalı ve öğrenme programımızı bu zamanlara adapte etmeliyiz. Şöyle ki, işe eğer toplu taşıma araçları ile gidiyorsak- okuma-dinleme çalışmaları yapabiliriz- konu tekrarlarını sağlayabiliriz. Eğer toplu taşıma araçları kullanmıyor da kendi aracımızı kullanıyorsak- dinleme çalışması yapabiliriz.

Bu tespitleri sizin ile beraber bir yabancı dil eğitmeninin yapması aslında en sağlıklı olanıdır. British English Dil Okullarında, kişi eğitim almak için başvurduğunda önce seviye tespit çalışması ardından Eğitim Koçluğu çalışması yapılır, kişiye ihtiyaç analiz çalışması ve time management rehberliği sağlanır. Tabi bu esnada öğrenme şekli kişiden kişiye değiştiğinden, yaşam şartları, ilgi alanları dikkate alınır. Örneğin bir kişi görsel öğrenimden daha fazla fayda görüyorken, diğeri işitsele yatkındır, tüm bunların incelenip, bireyin yaşam koşullarını zorlamadan eğitim programını yaşamına entegre etmek, öğrenim sürecinin devamı ve başarısı için önemlidir.

Yetişkin bireyinde ihtiyaç duyduğu için karar verdiği dil öğrenim süreci için doğru zamanla yapması önemlidir. Dil öğrenimi zaman alan bir süreçtir, hayatımızın en uygun döneminde buna karar vermeli, verdiğimiz kararın sürekliliğini sağlamalıyız. Eğitimimize çok mecburi olmadıkça ara vermemeliyiz. Doğru kurumu bulmak için iyi araştırma yapmalı, öğrenim sürecinde ne yapmamız gerektiğini bilmeliyiz. Sadece kursa gidip gelmek maalesef dil edinimi için yeterli değildir. Bireysel öğrenme yöntemlerini bilmeli, bunlar arasında bize en uygun olanları uygulamalıyız.

Bir sonraki bölümümüzde derslerde gördüğümüz konuları nasıl öğreniriz, ne kadar tekrar yapmalıyız gibi konuları inceleyeceğiz.

British English Dil Okulları Eğitim Koordinatörlüğü